جشن دختران آفتاب برگزار می شود 

جشن دختران آفتاب برگزار می شود 

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رضا اسکندری گفت: یکی از ویژه برنامه های این دهه مبارک، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر تحت عنوان جشن دختران آفتاب است که به دلیل شرایط موجود همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

«رضا اسکندری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به ویژه برنامه های کانون حضرت رقیه (س) در دهه کرامت، گفت: یکی از ویژه برنامه های این دهه مبارک، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر تحت عنوان جشن دختران آفتاب است که به دلیل شرایط موجود همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار می‌شود.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت افزود: قرار است در این جشن گروه سرود متشکل از دختران عضو کانون، سرودی با مضمون میلاد بانوی کریمه اهل بیت (ع) اجرا کنند.


وی بیان کرد: سخنرانی در باب تبیین سیره رضوی، اجرای نمایش توسط بچه های مسجدی عضو کانون و نیز تجلیل از دختران با نام معصومه و پسران با نام رضا از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای جشن ولادت حضرت معصومه (س) است.


اسکندری ادامه داد: همچنین در این دهه کرامت قصد داریم در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم از دختران و پسران رای اولی و همچنین از دختران فعال مسجدی با اهدا جوایزی تجلیل کنیم.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت ابراز کرد: این برنامه با هدف ترغیب و تشویق رای اولی ها به حضور در انتخابات و نیز مشارکت بیشتر دختران مسجدی به حضور در فعالیت های کانون است.


وی اضافه کرد: البته در تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم در دهه کرامت از خانواده های معظم شهدا نیز تجلیل می شود.


اسکندری اظهار کرد: علاوه بر این نیز برگزاری مسابقه دلنوشته خطاب به حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) یکی دیگر از ویژه برنامه های دهه کرامت است که در بستر فضای مجازی اجرا می شود.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت عنوان کرد: نوجوانان و جوانان علاقمند به شرکت در این مسابقه می توانند دلنوشته های خود را از طریق فضای مجازی برای ما ارسال کنند و ما در نظر داریم هم زمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت رضا (ع) به بهترین دلنوشته ها جوایزی اهدا کنیم.


وی بیان کرد: از دیگر ویژه برنامه های دهه کرامت، اجرای پویش به تو از دور سلام است که در همین راستا بچه های مسجدی کلیپی از قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط خود را تهیه کرده و در گروه مجازی کانون و سایر گروه ها منتشر می کنند.


اسکندری ابراز کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های کانون به مناسبت دهه کرامت، دوخت رایگان چادر برای زنان و دختران است که امروز هم زمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه  (س) در مسجد اجرا می شود.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت اظهار کرد: همچنین قصد داریم در دهه کرامت با تاسی از سیره امام هشتم (ع) با توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی از خانواده های نیازمند ساکن محله مسجد دستگیری کنیم.


وی در خاتمه تاکید کرد: ویژه برنامه های دهه کرامت با هدف بزرگداشت این دهه مبارک و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اجرا می شوند.

پایان پیام/ 586